Thursday, November 25, 2010

Chenta ♥



saya sayang awak lah!!!!

♥ ♥ ♥

Saturday, November 20, 2010

Tiba-Tiba Terasa hati ini kuat ♥

salam readers

Sejak dua menjak nie..
tiba2 terasa hati sampaikan terasa jantung duk kat luar badan

Btw small matter
adat bercinta..
sering ada pergaduhan kecil mau pon yang besar
sering ada salah faham antara satu sama lain tapi still sayang
sering ada rajuk-merajuk antara saru sama lain tapi still sayang
sering nak menang antara satu sama lain tapi still sayang


sayang 1

sayang 2



‎~Menjadi Manusia Beku dan Punya Hati yang Kuat Itu Mungkin Anugerah yang Terindah~

Thursday, November 18, 2010

Boyfriend saya selalu kata chumil ♥

salam readers

Hari ini saya telah jumpa bf saya di awal pagi lagi...
saya buka mata jer saya terus gelak
nak tahu kenapa psstt!! xboley gtau rahsia hihihi

sebenarnya saje buat suspent.

SESIAPA YANG ADA BF SILA ANGKAT TANGAN?

*saya yang terakhir angkat tangan

BF AWAK NSOM X?

*bf saya Luar biasa-hihihi perasan kan-
(bialah janji saya bahagia)

BF AWAK SELALU CAKAP APA KAT AWAK?

*syg awak
*rindu awak
*awak chumil...

*saya nak tergelak klu bf saya kata saya chumil hihihi
sebab walapun pada dasarnya saya tidaklah sechumil seperti
perkataan yang bf sy lontarkan...tidak mengapa sebab dea kata
di matanya saya lah wanita paling chumil =)
itu sudah memadai tak boleh lebih2
ALLAH marah

Kawan-kawan saya sayang bf saya

dear bf
SAYA SAYANG AWAK TAK SAMA NILAI DEGAN WANG RINGGIT....
SAYA SAYANG AWAK SGT2 TAU...

Tengok gambar nie


Jangan kata tak chumill nanti saya nangis tak berhenti-henti
hihihihihi

Tips menolak cinta sahabat ♥


kepada yang sedang mengalaminya , dan mahu menolak cinta dengan cara baik . inilah tips nya saya rasa sangat berkesan , sebab saya pun ada jugak buat , masa dahulu =)

1. Menyatakan kepadanya secara berterus-terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat karib dunia dan akhirat. *dah cakap dah tapi kalau tak faham bahasa macamana? -.-' Next tips plss!

2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak, arahan dan permintaannya.*I neh demand sikit. I tak suka orang arah-arah I. Huhuhu. Next tips plss~~

3. Kamu dan dia tidak sesuai kerana, selama ini kamu bersikap brutal ketika bersama dia dan tiada ciri2 kekasih yang sejati. *Yeahh..betul tu.. I kasar, kesian dia asyik kena marah jer nanti. Padan muka kau. Huhuuu~ Next plsss...

4. Kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun anda tidak peduli dengan kehadirannya. *Hahaha ini tepat. Next tipss pleasee.....

5. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai lagi gadis/jejaka diluar sana yang mempunyai ciri2 pasangan yang diidamkan olehnya.*Memang ramai! Tak faham kenapa nak jugak dekat I yang buruk neh. Adoiiii -.-' Next plsss..

6. Cuba mengelakkan diri kamu daripada bertembung dengannya ditempat kerja, sekolah atau ditempat yang anda dan rakan2 lain selalu berkumpul. *Memang takkan bertembung pun. Never ever! Next plss...

7. Jelaskan padanya anda lebih sayangkan ikatan persahabatan anda daripada menjadi seorang kekasih yang perlu ada komitmen dan bersifat setia. *Betul. Banyak komitmen... Next tipss plss...

8. Kamu jelaskan padanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa sekiranya tetap terus berkawan sahaja kerana kamu sudah tahu perangainya ketika kamu menjadi sahabatnya dulu.*Betul.. Dah tau perangai dia. Kalau ok, mesti lah dah lama terima kan kan? Huhuhu. Next tips please.....

9. Nyatakan padanya bahawa kamu sudah mempunyai calon dan bakal kekasih yang sesuai dengan diri kamu. Tapi harus diingat jelaskan secara baik kerana kamu mungkin hilang kawan baik yang kamu sayang. *Yer, I memang dah ada calon pun~~ ~~ Next tips pleaseee...

10. Bertegas dengan pendirian kamu sekiranya kamu betul2 tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Akhir sekali katakan dan tegaskan kepadanya “KAU MASIH SAHABATKU” *Berkawan kan lebih baik? =)
sekian!!!!

Esok my kekanda balik shah alam ♥

salam readers

saya tak boleh tidor...saya rindu boyfriend saya
dea skang kat kajang rumah family dea..
esok baru balik shah alam...

Yunk

----SUMPAH SAYA MERINDUIMU =)

saya tak sabar sebenarnya menunggu kepulangan
boyfriend saya....

kawan-kawan
saya tahu ada seseorang yang lalu lalang kat blog ini
sedang meniru-niru segala perbuatanku...
jangan jer dea tiru perbuatan yang tak baik..dahlah
sebab saya pon tak baik sangat..(KHAS untuk DEA)

;;;;;;ORANG KATA BIAR TAK PANDAI ASALKAN BAIK....
DAN TAK KACAU ORANG.....

hahahahaha saya dah tekeluar tajuk..
masuk tajuk semula....

saya tak sabar nak jumpa bf saya
saya sangat rindukan bf saya
saya sayang bf saya

bf balik cepat saya tak boleh tidor!!!



rindu ♥
rindu ♥

p/s semoga bf saya sihat selalu sewaktu
dea berjauhan dengan saya

Wednesday, November 17, 2010

Happy kita apabila tiru Orang lain ♥

salam readers

Emosi saya kurang baik..sebab saya sakit..bf sy jugak sakit
kecian kami kan sakit sama-sama.ini tandanya kimia kami kuat

Bunyi title saya lain macam jer kan??
macam nie..kalau orang tiru apa yang kita buat??
apa korang rasa??

kalau saya memanglah saya
*marah
*benci

Tapi pikir balik Orang suka meniru apa yang kita buat 2
sebenarnya dea tak ada life..
lagi satu maybe sebab jeles
lagi satu dea saje buat kita famous...
JADI KITA TAK PERLU BUANG MASA UNTUK BENCI DAN MARAH DEA

teruskanlah perangai awak yang suka meniru 2 okey...
saya tak kesah langsung
yang penting...saya tak tiru awak sikit pon...
TAK MINAT NAK TIRU AWAK!!
awak yang beriya-iya nak tiru saya kan
jadi jangan marah kalau orang cakap awak tiru saya ;)

p/s jadilah diri sendiri okey itu lebih baik
saya tak tergugat pon dengan awak..
awak boleh tiru apa saja saya buat
KALAU AWAK TAK ADA MALU!!

i want 2 sleep..tenangkan otak supaya tak TIRU ORANG LAIN

Tuesday, November 16, 2010

Wanita yang Menakjubkan ♥

salam readers

1st of all saya wakil kepada bos saya (bf saya)
mengucapkan selamat hari raya aidiladha

sempena hari mulia ini saya ingin berkongsi
sedikit cerita yang telah disampaikan oleh
lecturer saya tadi

ceritanya panjang tapi saya akan ringkaskan

Dahulu pada zaman Tabi'
Disebuah tempat tinggal 10 orang ulama yang terkenal
kemudian salah seorang ulama ini telah membeli hamba abdi

ulama itu membeli seorang wanita yang
1-buta
2-malam wanita ini tidak tidor
3-pagi wanita ini tdak makan

sampai di rumah ulama itu..
wanita itu bertanya....

wanita-siapakah gerangan tuan yang membeli saya?

ulama-saya seorang ulama

wanita-saya ada mendengar 10 orang ulama yang terkenal

ulama-cuba awak sebutkan 10 ulama tersebut

wanita itu selesai menyebut 10 ulama tersebut
dan ulama itu pon berkata

ulama-sayalah yang ke-10 itu

wanita itu pon terkejut dan dea meminta ulama itu mengaji
setelah ulama mengaji....
wanita itu pengsan...
kemudian ulama itu bertanya..

ulama-kenapa awak pengsan

wanita-janganlah tuan cerita tentang neraka saya takut
ceritakanlah mengenai keindahan syurga..
ulama pon membaca...Bismillaharrahmanarrahim

wanita itu pengsan dan terus meninggal dunia

ulama pon segera ke pasar untuk membeli kain kapan
setelah sampai d rumah ulama itu terkejut
melihat wanita itu telah dikapankan
siap dengan kain hijau tertulis kalimah Allah..

kesimpulananya...
wanita itu seorang yang buta dan tidak dapat melihat segala keburukan
maksiat dan semua benda yang tak baik
wanita ini tidak tidor diwaktu malam kerana dea melakukan
solat tahajjud tiap2 hari
wanita ini tidak makan waktu pagi kerana dea berpuasa
kecuali waktu uzurnya

dan wanita ini digelar Wanita yang menakjubkan

sekian...

Monday, November 15, 2010

If Tomorrow Never Come ♥

salam readers.
already at college

Sometimes late at night

I lie awake and watch her sleeping

She's lost in peaceful dream

So I turn out the light And lay there in the dark


And the thought crosses my mind

If I never wake in the morning

Would she ever doubt The way

I feel about her in my heart

If tomorrow never comes


Will she know how much I loved her

Did I try in every way

To show her every day

That she's my only one


And if my time on earth were through

And she must face this world without me

Is the love I gave her in the past

Gonna be enough to last

If tomorrow never comes


'Cause I've lost loved ones in my life

Who never knew how much I loved them

Now I live with the regret

That my true feelings for them

Never were revealed


So I made a promise to myself

To say each day how much she means to me

And avoid that circumstance

Where there's no second chance

To tell her how I feel


So tell that someone that you love

Just what you're thinking of If tomorrow never comes


To My Special Bf

I still Loving You..If tomorrow never comes for me...

Saturday, November 13, 2010

Jangan Mencari Jodoh Terlalu Sempurna ♥

salam readers

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .........


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....


Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.


Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
~renungan bersama~

saya akan sentiasa menghargai pasangan saya

Lelaki ini PELENGKAP saya ♥

Friday, November 12, 2010

Paris ♥

salam readers

Hari tue saya keluar bersama boyfriend saya dan rakan2 kami
sedang sibuk membeli-belah...
saya dan bf saya telah dipelawa untuk mengikuti aktiviti

aktiviti mudah sahaja
Digi youth
Apa yang kamu lakukan jika diberikan RM10,000??

jawapan-
Kami nak melancong ke paris......


Jika anda ingin melihat kami pergi ke paris
sila vote kami.....

Thursday, November 11, 2010

my syg ♥

salam readers

Today 11.11.2010
saya akan melaporkan semua report yang tertunggak dan telah berabad..

1st
Dalam dunia nie kita hidup banyak benda yang kita inginkan
tapi saya akan sentuh mengenai Cerita Cinta Remaja..
semua pasangan yang bercinta inginkan kebahagian kan
walaupun kebahagian itu kadang-kadang boleh mendatangkan
penderitaan,(ingat itu adalah lumrah)

2nd
Pasangan couple yang tidak serasi kadang-kadang gaduh dan
berakhir dengan perpisahan
Tapi ada jugak pasangan yang kurang bahagia berakhir dengan
perpisahan
Dan lain pulak ceritanya kalau pasangan itu terburu-buru mencari cinta??
Example kes 1-
Lelaki itu memulakan cinta dengan tanda"Playboy"
tapi tak semua playboy jahat...
macam nie...
Di sebuah campus...ada seorang lelaki yang suka bertukar-tukar
pacarnya...tak tahulah sebab apa??tapi menurut
daripada pikiran saya mungkin lelaki itu belum jumpa pasangan
yang betul-betul dia boleh sayangi sepenuh hati..

Kes 2-Pasangan yang tepat??

Kamu nak tahu tak budak lelaki itu telah memulakan cinta dengan seorang
wanita ,tapi saya tak kenal...sebab saya tak ikuti perkembangan wanita itu

Dan ada seorang wanita garang yang together study kat campus lelaki itu
wanita ini pon ada pasangan jugak tapi pasangan dea tinggal kat luar
study pon finish already

AND THEN
lelaki yang playboy itu saling kenal lah jugak dengan wanita garang
maybe sebab satu campus...and then cinta mengatasi semuanya
mereka berdua nie masing-masing putus Dengan pasangan mereka..
mesti orang tertanya-tanya kan sebab apa???

saya rasa mungkin sebab lelaki itu bukan mencari WANITA..
tapi mungkin dia Mencari CINTA>>
I think wanita itu pon like that...dia Mencari CINTA..
Bukan cari Lelaki...

Dengan pencarian yang sama Mereka Telah menyatukan CINTA itu
orang kata mereka bahagia....
saya pon tak nampak mereka bahagia ker x??
tapi saya dapat rasa kebahagian itu sering mengalir-galir
dalam sistem saraf peredaran Darah mereka..

saya harap meraka bahagia jangan pedulikan orang sekeliling'
yang suka menyindir kebahagian mereka
Yang paling penting KISAH cinta mereka
orang lihat dan orang rasa dapat turut serta
merasai kebahagian mereka walapun hanya secubit Garam..

macam seorang mahkluk nie Hidup dengan episod yang tak berapa
nak betul...BENDA LEPAS Lg nak explo..Tak penat ker??

Tengok ini tangan mereka sahaja
wajah tak boleh tunjuk nanti mamarazi kejar


p/s saya mendoakan hubungan ini berpanjangan

saya Melaporka berita Chenta..
sekian dahulu

Wednesday, November 10, 2010

Anda telah dipilih ♥

salam readers

miss blogspot miss my job as p.a him
hari nie Tuan punya blogspot En Nasri Haer
telah mendapatkan resultnya di kolej
dia "pass" hihihi

kadang-kadang kita tak terpikir apa benda yang kita
buat tue betul ker x??
saya cakap macam nie sebab tengok tittle saya tue
macam lain jer kan...

Allah sentiasa akan tunjukkan semua benda yang kita usaha
itu setimpal dengan hasil yang kita perolehi
kalau usaha sikit...hasilnya pon sikitlah
kalau usaha banyak...hasilnya pon banyaklah
kalau rajin berusaha..hasilnya lipat2 ganda
kalau malas berusaha...hasilnya LIPAT OTAK DAN LIPAT BADAN

tapi bagi saya kalau kita sudah terpilih sebagai yang terbaik atau
kurang baik kita jangan tanya KENAPA SAYA?tapi kita mesti
bersyukur kerana kita terpilih....
sebab kalau kita rasa Kita BAGUS ingat ada yang paling bagus...
jadi bersyukur kerana terpilih
walaupun terpilih Hanya sebagai SEEKOR SEMUT....

sekian


Friday, November 5, 2010

Kembali Bertugas ♥

salam readers

saya tidak boleh tidor....selepas beberapa tahun saya bercuti
lagi nak tahun-tahun kan....3 week only okey

saya sekarang akan memangku semula jawatan saya
sebagai p.a En nasri Haer

saya rindu sebenarnya berkerja dengan bos saya nie

No idea..

Okey i want to sleep
esok nak JUMPA bos saya

♥ ♥ ♥