Monday, December 20, 2010

Yang Penting Saya peduli_Kawan


Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk
membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya
untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya.
Kawan yan g baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah
seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita,
kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya .
biar semua rasa gembira


Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik...kepada kawan baik kita.
kita kawan kan ...???

Sanggup memberi lebih daripada apa yang diterima juga adalah satu sifat yang amat disenangi sebagai seorang kawan.

Saling mempercayai juga dapat mengukuhkan pertalian persahabatan. Kalau tidak percaya padanya, jangan meminta untuk dia mempercayai kita. Untuk buat orang percaya pada kita bukanlah mudah tetapi unutk buat orang tidak percaya bukanlah payah.

Kalau percaya usah curiga, kalau curiga usah percaya!


Kita berkawan mengikut keperluan-keperluan yang kita kehendaki, mengikut citarasa dan menepati piawaian kita sendiri jadi jangan keterlaluan berharap kawan kita itu dibentuk mengikut acuan kehendak kita.


orang selalu label orang tu sombong, orang ni sombong
sebenarnya tak de sapa pun yang sombong kalau orang tu tak memenuhi keperluan kita

kita ckp dia sombong sebab dia tak penuhi keperluan kita,

dia tak geng dgn kita, tapi dia geng dgn orang lain – dia tak ngam dgn kita tapi dia ngam dgn orang lain..ok lah tu….orang lain boleh ‘masuk’ dgn dia..kita yang tak leh ‘masuk ‘ dgn dia…

Lihat kepingan gambar di bawah mereka ngam dengan saya
mereka semua kawan yang baik untuk saya
walaupun saya bukan kawan yang baik untuk mereka saya TETAP PEDULI!

kawan baik ♥ saya
mereka couple suka belanja kami kfc
terima kaseh

kawan baik ♥


kawan baik ♥

kawan baik ♥

kawan baik ♥


gambar di atas ada seorang lelaki
yang merangkap kawan baik+my speacial boyfreind
sila cari mesti kenal
tak cari tak apa..
sebab tak ada paksaan..
biar saya sahaja kenal dea =)

p/s

kawan baik ♥
mereka ini semua saya LABELKAN kawan Baik
walaupun saya nie bukan kawan yang baik untuk mereka

No comments:

Post a Comment