Sunday, January 23, 2011

Kaku Tanpa Kata-kata ♥

salam redears

saya rasa gembira hari ini tapi saya rasa kekurangan
*perasaan ini timbul setelah hampir
bertahun-tahun arwah mak dan ayah
meninggal dunia =(

saya dan adik
perbualan dalam hanfone

adik - helo kak kau sudah makan?

kaka - baru habis makan.kau sudah makan?

adik - sudah kak. kak aku ingat mama dgn bapa.

kaka - ah... kaka pon sama jugak *sedih

adik - kak kita masih muda kan tapi kita tak rasa
macam org lain rasa.kita tiada bapa,kita tiada mama
*suara yg mengalirkan airmata

kaka - terdiam seketika...sabarlah tapi kita ada abang
kakak kita kan banyak
*walaupun airmata saya terburai
saya cuba mengeluarkan kata2
yang tidak menunjukkan saya *menangis

adik - kak aku mahu belajar rajin-rajin
mahu jaga abang dan kakak

kaka - hmm yela belajar rajin2 ingat kita nie orang susah.
semua yang terjadi itu ada hikmah

adik - kak bila balik sini?

kaka - hujung tahun nie habis sudah

adik - Boleh kaka jaga aku kan?

kaka - iya boleh sekarang pon aku jaga kau
*sedey sangat saya rasa time nie.



ini adik perempuan saya

selepas saya tutup hanfone saya mula terbayang
wajah arwah ibu dan ayah saya
saya juga terbayang wajah adik saya
*kaku tanpa kata-kata

Betul saya rasa sedey
kasih ibu dan ayah sangat penting
kasih mereka boleh membuat
anak-anak tertawa....

tapi
saya berbeza dengan
yang mempunyai ibu dan ayah

saya hanya mampu berdoa
“Wahai TUHAN kami, kasihinilah mereka berdua (Ibu dan Ayah)
sebagaimana mereka telah mengasihi kami sewaktu kami kecil” (Al-Isra’ : 24)

Kasih pada Ibu dan Ayah juga bukan sekadar
setiap hari dalam hidupnya. Kasih pada Ibu dan Ayah
seharusnya kasih abadi,
yang dijelmakan walaupun mereka
telah tiada tapi kita masih bernafas.

2 comments:

  1. sabar la..semoga roh mereka dicucuri rahmat...amin..

    ReplyDelete