Monday, January 3, 2011

Saya bukan Pembaca Terhebat

salam readers

Lihat tajuk saya "saya bukan pembaca terhebat"
pesanan dari penulis;
post saya hari ini berunsurkan kematangan yang saya ada
mungkin ada unsur kebosanan
tetapi.
kalau anda baca tidak bosan
itu bererti anda telah matang
*tahniah kepada yang sudah matang
*kurang matang cuba dan cuba lagi

SAYA
*seorang degil.tapi saya boleh terima pendapat
orang yang jauh lebih bagus dari saya
walaupun orang tue muda
lebih2 lagi kalau dia orang tua.

*seorang yang garang.sebab kalau saya tak garang
saya tidak lengkap.kadang-kadang kegarangan
saya tue boleh membantu saya jadi
seorang tukang baca yang FOKUS
tapi tidak hebat.

*seorang yang kuat marah.tapi saya marah bukan
tak ada sebab.mesti ada punya..
kalau tak memang saya seorang yang tidak normal
saya rasa kemarahan saya boleh mencetuskan
semangat untuk mengetahui sesuatu
tapi saya hanya orang kecil
tidak boleh menjadi seperti
ALBERT ESTEIN
*mengkaji ungkapan algebra
saya kaji ungkapan saya sahaja

BUKAN
*saya bukan seorang yang terkenal
*saya bukan yang terbaik
*saya bukan PENCURI
*saya bukan banduan
*saya bukan penasihat yang hebat
-untuk kawan-kawan boleh sahaja
*Tapi saya penjahat biasa
-tak ada kes lagi pecah rumah
mahupon PECAH blog

PEMBACA
*saya boleh jadi pendengar yang baik
*saya pembaca yang serius
sekalipon orang kata saya berlagak
-sumpah saya tak kisah
itu saya punya diri
tapi saya bukan pembaca yang terhebat
-saya sedar diri

TERHEBAT
*Terhebat itu sangat jauh dari diri saya
*saya hanya seorang wanita yang biasa
*Terhebat hanya layak kepada mereka
yang selalu menghasilkan sesuatu yang terbaru
bukan daripada hasil dagangan atau jual beli
mahu pun hasil curian
Terhebat adalah orang yang
*berani dipertandingkan
*berani dicacimaki
*berani dibenci
*berani diperbandingkan
Tapi saya takut semua nie.itu yang saya coretkan saya jauh
daripada terhebat ini

saya rasa sudah lengkap dengan empat ayat title yang saya berikan
untuk menutup cerita bosan saya ini
disajikan kepada orang-orang yang matang

sekian=)


1 comment:

  1. saya pun bukan pembaca terhebat..saya jugak bukan penulis dan pendengar yang hebat...pkataan "terhebat" itu besar maknanya dan hanya yg layak shj ptot mnerima anugerah itu...mungkin kita ingt kita hebat tapi kita terlupa dan kita perlu sedar ada yg MAHA HEBAT di atas sana...mungkin lebih baik kita jadi org ke"biasa"an dari kita mengejar ke"hebat"an yg sudah pasti tidak layak utk kita...(sorry,tlbey syarahan lak.hehehe)sy syg kamu..^_^

    ReplyDelete