Wednesday, July 20, 2011

: Dimana Letak Mulutmu Ketika Telinga Mendengar.Di mana Telingamu Ketika aku bercakap.

assalamualaikum semua.

aku kurang mahu bersetuju ketika "Pertelingahan berlaku"
okey aku bukan cerita dusta.aku bukan mahu melawan.
tapi aku mahukan keadilan yang kita sama-sama nampak.

rasa di balas rasa.
.pekak dibalas pekak.cakap dibalas cakap
"api balas api"
HANYA MENGUNDANG DERITA
dan mula membenci dan menyeruh pergi.
TAPI

"kadang mulut kata pergi.Hati kata mari"


DUNIA SEMUA SANDIWARA
sandirawalah kadang "memporakPeranda" kan keadaan.
mungkin tepat pada kita apabila melakukan pembohongan
untuk menyelamatkan perhubungan.
Tapi azali dan sebenarnya.
ia hanya menimbullkan KEPANASAN BARAN.

mana ada PASANGAN yang mahu "dibohongi"
mana ada PASANGAN yang ingin "diduakan"
mana ada PASANGAN yang ingin "diputarbelitkan"

mana ada PASANGAN yang sukakan "kekerasan"
mana ada PASANGAN yang sukakan undang "Kemarahan"
mana ada PASANGAN yang menutup mata apabila ada "Propa sandiwara CINTA LAIN"

semua ini berlaku bukan.
apa lagi hubungan yang telah bertahun.berabad.berkurun.
mesti jawap mereka
"ASAM GARAM DALAM PERHUBUNGAN"

inikan pulak hubungan yang baru setahun pon tak cokop.
usah ambil jauh.Lihat saja hubunganku
*kadang kelihatan seperti ada bintang berpinar.
*kadang ribut taufan datang tanpa di undang.
^tiada seorang pon yang suka KEHANCURAN bukan?
inikan lagi adat BERPASANGAN"

Ketika pasangan bercakap;
*kita ambil mudah.bak kata orang sekarang
RELAX AJE MASIH BANYAK DI LUAR SANA.
*YA di luar sana memang banyak.memang ada jual di pasar malam?
mungkin begitu tanggapan yang lain.

tapi aku tidak.Di luar sana mungkin banyak tapi Bukan boleh teros:
*encik abang jom kita berpasangan.
Confirm abang tue diam.atau dia suspected aku
*SAKIT JIWA.

ketika pasangan mendengar;
*kita boleh kata begini.
ALAH ESOK ATAU MALAM KANG MESTI DIULANG
*boleh dengar jelas siap khatam lagi.

tapi aku tidak.Kalau dia ulang sekalipon tak sama dengan yang dia
katakan tadi.mungkin bunyi pengertian sama tapi ayat lain-lain.
tak sebijik-sebijik yang mcam cakap tadi

Mungkin aku pon bukan dari anggota percakapan yang baik.
*kau bagi aku sumpah serata
confirm buas mulutku tanpa henti.
sebelum jatuh ayatmu.sudah pentas ku sambut dengan lunak ayat berbisa.
*jahat bukan.

apa lagi jadi pendengar yang baik.
*aku bukan tuli apa lagi pekak.cuma aku malas mendengar.
seperti yang aku cakap.kalau sekadar cerita pasal judge HIDUPku
baik aku tutup telinga.
*aku paling mudah tersinggung tapi paling mudah ketawa.
walaupun senyumanku jarang ku berikan.
tapi hati ku berkata ikhlas.

ini sekadar untuk diriku yang Hidup berpasangan ;)
"Dimana Letak Mulutmu Ketika Telinga Mendengar.Di mana Telingamu Ketika aku bercakap"

*lelaki ini bertuah jumpa wanita sebising mulutku.
wanita ini juga bertuah jumpa lelaki sesenyap mulutnya.
*api jumpa air =tinggal bara panas boleh disejukan ;)

No comments:

Post a Comment