Sunday, August 14, 2011

: bila diri kita tidak kenal sayang

assalamualaikum

semua.

saya sayang anda semua.

aku tidak tahu kenapa harus ada sayang dalam diri kita?
aku mungkin bermula dari kedua orang tuaku
yang menjaga dan mengasuh aku dari kecil
walaupun mereka tidak dapat menjaga aku hingga ke hari ini.
aku masih boleh membayangi wajah mereka
sebab mereka pernah menyentuh tanganku.
menyentuh hatiku dengan sayang yang mereka berikan padaku.

ok di sini aku kenal sayang aku yang utama
iaitu ibu bapaku.

kawan-kawan pon kenal sayang itu dari ibu bapa kamu bukan.

okay apabila kita telah dewasa ada satu sayang
yang perlu kita kenal betol-betol
sayang itu tidak akan wujud
jika rasa itu masih berlainan
maksud aku sayang tidak boleh jadi jika seorang itu
tidak memberi harapan untuk disayangi.

begini.
apabila kita selalu bersuara.

L: awak di mana?

P:SAYA DI SINI.

L: awak dah makan.?

P: KEJAP LAGI SAYA MAKAN

L: awak jangan tak makan nanti sakit?

P: OK NANTI SAYA MAKAN.
kenapa awak ambil berat pasal saya.

L: sebab saya dah SAYANG awak.
awak sayang saya tak.

P: saya pon sebenarnya dah mula sayang awak.tapi...?

L: tapi apa?

P: senyap sama ke hari ini.

walhal ini sayang sudah terjawap tapi dalam keadan tergantung;)

P: sebab saya malas nak memulakan yang baru.

okay rasa sayang itu sudah ada.if kamu kenal antara satu sama lain
itu sudah memadai.

jangan biarkan sayang itu pergi?
pasti kamu menyesal.
jangan kejar cinta yang selalu datang dan pergi.
pasti kamu sakit.

contoh

hey cinta selalu datang dan pergi.

bulan itu kelihatan indah
biar kita sama-sama mencapai bulan sayangku.
"ini semua tipu mana ada lagi pasangan bercinta dapat
mencapai bulan di atas sana"

hey sayang

kalau aku kata sayang maka sayang selamanya.

biar kita lihat bintang berkelipan sama-sama
biar kita lihat setelite sama-sama
biar kita tunggu lampu jalan raya itu padam sama-sama
biar kita tengok matahari terbit sama-sama
biar kita pergi PARIS sama-sama.

"semua ini boleh didapati jika ada usaha yang sama"

hey hati

tanya hati kamu kenapa masih merindu.
sebab dia jauh.
walaupun masih dalam SHAH ALAM;)
kalau ada rasa seperti itu maka itu
adalah sayang kamu;)

hey jiwa

mana kamu hilang.
rasa kusut melanda.
jiwa aku rasa kosong.
kalau ini yang kamu rasa.
cepat-cepat tanya;)

maksud aku tanya jiwa kamu?
siapa dia dalam hati kamu.

mesti sayang bukan.

jangan perangkap hati kamu.
nanti kamu tidak kenal siapa sayang kamu.

byee semua

:aku nak siap2 balik ke kajang buka puasa bersama keluarga MR SAYANGS saya ;)


No comments:

Post a Comment