Friday, August 12, 2011

: bila kita sabar mereka buat perangai.bila kita diam mereka banyak bunyi.bila kita kata "No" mereka kata "yes"

salam ramadhan kawan-kawan
lama da ramadhan hari ini baru aku ucapkan.

kamu yang aku panggil kawan
maka aku betul2 kawan lah pada hari tue sehingga kini.

kalau antara kamu ada yang terluka
nescaya aku turut terasa.
apa lagi jika kawan itu seorang "WANITA"
okay aku mula fikir kenapa tajuk aku panjang seperti
mahu melempang orang.!

hello buka mata wahai anda yang suka memberi
rasa kekecewaan kepada kawan-kawan wanita aku..
aku bukan mahu marah melulu.aku selidik dulu
apabila otak aku pada masa itu waras.

kalau padi kata padi
tidak aku tertampi-tampi
kalau benci kata benci
tidak aku ternanti-nanti.

"kalau rasa nak pergi.biar anda sentiasa menepati janji"

okay aku bukan mahu salahkan anda.
tapi serius aku turut kecewa
apabila kawan aku di buat seperti itu.

ok fine kalau anda boleh buat?
kenapa tidak kami?

macam dulu mula2 kenal.semua mau berjanji
kita sama-sama jaga hubungan ini.

tapi sekarang apabila bertahun2 berhubungan
satu persatu janji itu di lupakan.

wujudlah pula undang-undang baru?

kalau anda kuar dengan wanita lain.selain gf anda.
sekadar untuk melepak
itu boleh!
tapi kalau kami kuar dengan lelaki lain walaupuun melepak saja
itu tidak boleh!
sedangan wanita yang anda bawa lepak itu sedikit pon kami
tidak kenal.kenapa tidak saja anda kenalkan kepada kami
bukan ka itu lebih baik.
if kami sendiri lepak dengan orang anda kenali
tapi cemburu anda lagi membuta.

jadi tak salah kalau kami itu ada perasaan cemburu
ataupon rasa nak menangis apabila
anda melepak dengan wanita YANG TIDAK KAMI KENALI
apa lagi kalau berpasang-pasangan
*sangat KECIL HATI.

sedarlah kaum anda walaupun kami ini golongan lemah
kami mampu MENGONCANGKAN dunia.
selamat memahami bait2 kata2 ini.

anda rasa ini adil ka?
jika kami diperlakukan sebegini

ingat kami bukan makan GANDUM kami makan nasi
sama seperti anda itu.


No comments:

Post a Comment