Thursday, September 29, 2011

: Bukan aku sengaja menulis untuk menjatuhkan kaum sendiri. Tidak sama sekali. Aku menulis sekadar berkongsi.


assalamualaikum.

yaaaa aku semakin bersemangat.
sebelum itu aku harap.
anda semua dalam keadaan sihat dan selamat ;)

bunyi semangat lain macam jer kan


sebab aku telah berjaya membeli

jam idamanku
"casio silver"


;) yaww aku telah membelinya ;)


: baju kuning ini juga aku membelinya

yaww tapi ini semua duet abang kandung aku.
siapa berani menyakitkan dea aku lah
"supersister untuk abang aku"
penyelamat okay.

kawan-kawan mesti pening entry happy ;)
tapi tajuk macam sinis sahaja.

:elak diri memalukan kaum sendiri.

maksud aku.kita wanita jangan terlalu taksub dengan Bf kita ;)
sehinggakan kita berani melontarkan sejenis perkataan yang
agak kotor hanya kerana ingin mempertahankan cinta bersama bf kita.

lagi aku sedih perkatan itu dilontarkan kepada kaum kita sendiri(wanita)
sesama wanita kita bermakian.segala jin syaitan semua ingin dikeluarkan
Tidak kamu berasa malu wahai kaum ku?
kita bermakian hanya ingin mempertahankan bf.

bergaduh.bermusuhan.bermakian di sebabkan lelaki
tapi jika lelaki itu ayah.abang atau saudara mara mungkin itu releven
tapi belum ada lesen untuk kita boleh membunuh manusia lain bukan?

fikirkanlah

yaaa aku tahu wanita mempunyai emosi yang tinggi susah untuk dikawal.
apa kita perlu sujud dan membuta tuli untuk tunduk dengan emosi sendiri?
apa gunanya akal yang ALLAH berikan?Apa gunanya ilmu yang kita tuntut?
berbolaikah kita bercacimakian "sesama sendiri.Darjat kebesaran apakah yang kita dapat?
TIADA APA PON YANG KITA DAPAT.
MELAINKAN MALU DIRI KITA SENDIRI.

mungkin ada sahaja yang berkata;

"elehh writer belog ini belum kena kat nose sendiri?


Rasanya tidak perlu aku cerita detail manusia biasa seperti aku ini.
Aku juga sama seperti kamu.di beri ujian.Tapi tidak pernah lagi
aku menghubungi wanita dan kemudian "mencacimakihamun"
dengan mengunakan tusuk lidah yang tajam ini ;) hanya kerana sebab lelaki

yaww memang aku terasa kecewa pada masa itu
aku seperti menggila apabila melihat 49 keping gambar wanita lain dalam handfone
lelaki dahulu itu.dan bermacam nama "ala manja" dalam contact handfone
lelaki itu ;) tetapi aku bersabar.dari 49 orang itu seorang pun aku tidak jumpa
dan tidak seorang pon aku maki hamun.

tapi aku maki LELAKI yang pernah singgah di hati aku
seperti kura-kura di hadapan aku
seperti Rabbit di belakang aku.
nyaaahhhh kau dari hidup aku.
dan tidak perlu kamu berdendam sudahnya sakit hati.CINTA itu pon tidak kembali.
dan tidak berbaloi bergaduh disebabkan lelaki yang belum tentu menjadi suami!

yawwww aku beremosi

kan aku da kata emosi wanita itu tinggi.
aku kawal okay.

yaaaa kaum wanita ku.tidak perlu kita bermakian sesama sendiri
kalau betol lelaki itu sudah ada yang lain dan lebih baik untuk dirinya
biarkan ia berlalu.
ada banyak yang masih menunggu cuma perlu bijak memilih ;)


No comments:

Post a Comment