Tuesday, October 25, 2011

: aku rindu mak ayah aku .

salam

aku rindu mak ayah aku ;(
serius aku menangis.aku selalu tengok kawan aku gayut dengan mak ayah mereka.
kadang mak mereka datang tengok keadaan kawan-kawan aku tue ;(

aku ingatlah lagi time dulu masa kecil.
mak aku hantar aku pegi sekolah.
balik sekolah ayah aku ambil ;(

aku ingat lagi even mak aku xda duit time tue
mak aku tetap belikan ais cream.

dulu mak aku selalu pesan
"nanti besar jadi cikgu"
aku selalu cakap xmau.
aku nak jadi peguam.

dulu ayah aku selalu teman aku main masak-masak
ayah aku baik
walupun ayah aku garang.
dia sayang kami semua

mak aku kata belajar rajin-rajin
"kita orang susah.tengok ayah kau pergi laut ja walupun sakit"
ini sebab nak bagi kami makan ;(
serius dulu kami susah.tapi ayah still susah payah
cari duit bagi kami makan.
mak aku tabah walupun kami susah time tue.
aku tahu mak aku nak menangis tapi dia tak nangis depan anak-anaknya.

9 tahun da aku hidup tanpa seorang mak ;(
lama da mak aku TINGGALKAN aku ;(
mak aku sakit paru-paru masa tue.
14 tahun da aku hidup tanpa seorang ayah ;(
ayah aku sakit kanser kulit ;(

9 tahun juga aku sambut raya tanpa mak.
14 tahun sambut raya tanpa ayah;(

aku nangis !

abang aku jaga aku sekarang.
kesian dea jaga kami sampai dea tua nie.
dea sanggup tak kahwin sebab adik-adik ;(
serius sangat sedih aku.

mak cik aku pernah cakap.
muka aku persis arwah mak aku time masa muda dulu ;(

mak/ayah
kalau kamu ada sekarang nie.
aku da dewasa.
aku bakal cikgu macam yang mak cakap selalu
"jadi cikgu monk"




ya ALLAH

sedih aku.

Alfatihah untuk arwah mak dan ayah aku.




No comments:

Post a Comment